Moje fotograficzne podsumowanie roku 2020

 


Minął kolejny rok, w którym wydarzyło się dość dużo. Nawet przed zakończeniem roku udało się zrobić rzeczy o które planowałem na "kiedyś" dlatego uważam go za całkiem dobry rok. Zapraszam do mojego podsumowania roku.

Ślub Agaty i Mateusza 

W zeszłym roku jakoś chyba na jego początku padł pomysł czy nie chciał bym być fotografem na ślubie. Od słowa do słowa i się stało. Ustaliliśmy że będę fotografem na ich ślubie i tak powstał najważniejszy dla mnie projekt ubiegłego roku.


Miałem kilka miesięcy aby się  przygotować. Wraz z moją ukochaną żoną zrobiliśmy przegląd sprzętu jaki posiadamy czy on wystarczy aby podołać temu zadaniu. Co by nie było nie miałem doświadczenia w fotografii ślubnej i dostałem od nich szanse aby się pokazać i nie chciałem tego schrzanić. Musiałem dać z siebie 200%. Dzięki temu powstał pomysł kupna nowego aparatu i obiektywu ( ale o tym później).

 

Tym bliżej ślubu tym stres rósł, ale nie dawałem się ponieść emocjom. Jakiś czas przed ślubem wraz z żoną spotkaliśmy się z Agatą i Mateuszem aby dopiąć wszystkie szczegóły. Zaliczyłem pierwsze spotkanie z klientem z czego jestem dumny. Ślub i wesele minęło strasznie szybko. Zdjęcia oddałem tydzień po ślubie i para młoda była zadowolona ze zdjęć co jest moim sukcesem roku.

Bardzo wam dziękuje za szanse i zaufanie <3

A Tobie moja żoną bardzo dziękuje za pomoc i wsparcie w trakcie tego ważnego projektu, bez Ciebie by to się nie udało <333



Zdjęcia zegarków

Dzięki stronie zegarkicentrum.pl miałem okazje poćwiczyć fotografie produktową w plenerze. Kolega który pracował z nimi brał zegarki i szliśmy zrobić kilka zdjęć.

 
Dzięki temu miałem okazję zrobić zdjęcie złotego zegarka MICHAEL KORS. Zegarek był przepiękny i świetnie wyglądał na zdjęciach. Wiele frajdy mi sprawiło robienie mu zdjęć.

 
Pod szkło wpadł mi kapitalny G-shock Rangeman który był również piękny co funkcjonalny. Udało mu się zrobić kapitalną sesje zdjęciową w lesie z której jestem bardzo dumny. Dzięki temu wiele się nauczyłem o fotografii przedmiotów.

Nowy Nikon D7500 + Nikkor 50mm f/1.8 G

Tak jak pisałem wcześniej musiałem przygotować się do ślubu i wraz z żoną postanowiliśmy zainwestować w nowy sprzęt i tak do rodziny dołączył nowy Nikon.


Mój ukochany Nikon D3100 po około 8 latach cudownego sprawowania dostał emeryturę, zasłużoną emeryturę ! Przejście było dla mnie olbrzymie. Możliwości nowego body są niesamowite. Choć minęło już sporo czasu od zakupu to dalej ten aparat mnie zadziwia i odkrywa swoje sekrety.


Ułatwienia jakie doszły są na prawdę pomocne. Bardzo mi się podoba automatyczne ISO, aparat świetnie sobie z tym radzi. Ciesze się że moje zdjęcia skoczyły na nowy poziom. Do tego cudowny obiektyw 50mm f/1.8 G który przepiękne robi obrazki. Jest bardzo uniwersalnym szkłem które zawsze mam przy sobie.

 
Kolejną rzeczą jaka jara mnie w tym aparacie jest czułość ISO. Nikon radzi sobie na prawdę dobrze w złych warunkach świetlnych a właśnie takiego body potrzebowałem bo robię dużo zdjęć z ręki i przy podniesieniu ISO zdjęcia nie tracą na jakości. Aparat przeszedł moje oczekiwania i jest zakupem roku.


Projekt 365

9 lutego 2020 roku wstawiłem pierwsze zdjęcie zaczynające projekt 365. W skrócie powiem że polega na tym aby przez 365 dni codziennie zrobić jedno zdjęcie i je opublikować. Podjąłem to zadanie aby rozbudować moją kreatywność i ćwiczyć również samego siebie.

Ten projekt nie jest taki łatwy jak myślałem. Nie zawsze ma się chęć i czas na zrobienie zdjęcia. Bywało tak że po prostu wstawiało się zdjęcie takie jakie wpadło bo nie było czasu nad tworzeniem czegoś innego.

Dzięki temu nauczyłem się inaczej patrzeć na świat szukając ciekawych kadrów. Myślę że choć trochę dzięki temu poprawiłem się w fotografii. Więcej o projekcie możecie poczytać tutaj. Zdjęcia można śledzić na moim Facebooku Typowy Fotograf.

MTB3CITY

Jesienią poprzedniego roku wraz z Radkiem zaczęliśmy naszą rowerową przygodę. Rozpoczęło się od krótkich dystansów na kawę raz na jakiś czas. Później dowiedziałem że takie rowerowy wypady na kawę mają swoją nazwę #coffeeride co bardziej nas zmotywowało do jeżdżenia oraz udokumentowania tego w zdjęciach i video.


Dzięki rowerom zaczęliśmy zwiedzać miejsca w których nigdy nie byliśmy bądź odwiedziliśmy je raz bądź dwa. Pierwszym takim miejscem był klif w Gdyni. Dzięki czemu zrobiliśmy nasze 30km.


Do Gdyni jeździliśmy kilka razy ale chyba najlepszym wyjazdem był wypad nad jezioro Otomin. Tam zjedliśmy obiad, zagotowaliśmy sobie wodę na kawę w piecyku na drewno. To był pierwszy taki większy wypad za miasto aby się po prostu zrelaksować. Nasze wyprawy ruszyły w stronę biwakowania. Oczywiście jesteśmy amatorami dlatego nasze biwakowanie polega na pojechanie w ciekawe miejsce jak najdalej, rozbicia się tam, zrobienia obiadu bądź wypicia kawy, relaksu i na koniec powrocie do domu.




Od zdjęcia do zdjęcia przeszliśmy na video. Radek zakupił szelki na GoPro i teraz rejestrujemy każdy nasz wypad. Bardzo serdecznie zapraszam na naszego YouTuba MTB3City  dzięki czemu możesz z nami ruszyć w nieznane. Rower to jest odkrycie roku cały czas się rozwijamy w tej dziedzinie.

Podsumowanie 2020

Tak na koniec chciał bym to wszystko co opisałem zamknąć w kilku zdaniach. Zaczynając od ślubu który otworzył mi oczy jak trudna jest fotografia ślubna i ile muszę się jeszcze nauczyć. Do tego również pokazał mi że ciężka praca popłaca i udało się zadowolić klientów zdjęciami. Nowy sprzęt to też wiele pracy i nauki dla mnie ale również przeskok jakościowy który otworzył mi wiele różnych ciekawych dróg. Moja fotografia szła w różne kierunki co mnie bardzo cieszy, ponieważ nie znalazłem jeszcze swojej niszy i dalej się rozwijam w każdą stronę co możecie zobaczyć dzięki projektowi 365 który świetnie pokazuję zmiany w mojej fotografii. Rower spoiwo które połączyło wiele hobby w jedno to jest odkrycie roku. Podróże, odkrywanie nowych miejsc, fotografowanie tego wszystkiego, biwakowanie oraz picie kawy na świeżym powietrzem to jest coś o czym zawsze chciałem robić i co zacząłem robić z moim najlepszym kompanem Radkiem bez którego wypady rowerowe były by po prostu nudne. Dziękuje Radku !
Ten rok był wspaniały dzięki czemu przechodzę na nowy z nowymi planami oraz olbrzymim zastrzykiem mocy na następny rok !
 
Moje zdjęcie roku 2020
 

 

  
 

Prześlij komentarz

2 Komentarze

  1. Brawo :) . Robisz piękne i intrygujące zdjęcia. Trzymam kciuki, by Twoja pasja trwała i była motorem do dalszego rozwoju.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem z Ciebie dumna wiedząc jak długą i żmudna drogę przeszedłeś. Pamiętam Twoje nie umiem, nie chcę, nie mogę, nie wychodzi. Jednak gdzieś w Tobie siedzi duch walki . Zacząłeś swoją pracę nad nie mogę rysunkiem, mangą. Potem poszedłeś dalej i dalej stawiając sobie kolejne cele. Tak Trzymaj.

    OdpowiedzUsuń