Nikon D3100



Nie liczy się aparat, tylko umiejętności !

Kupując go nie sugerowałem się fotografią, lecz kręceniem filmów skateboard. Zrobiłem nim kilka naprawdę fajnych amatorskich filmów. Dokupiłem do niego Fish-eye co zwiększyło pole widzenia w trakcie kręcenia filmów. Przez brak czasu porzuciłem jazdę na desce, wraz z tym aparat poszedł odstawkę. Po jakimś czasie mój przyjaciel wytłumaczył mi czym jest format RAW, co dało zmartwychwstanie mojemu Nikonowi. Do tego wytłumaczył że nie trzeba mieć super drogiego i nowoczesnego aparatu aby zrobić dobre zdjęcie. Dzięki temu zagłębiłem się w tematyce robienia zdjęć, oraz obsłudze mojego Nikona. Po pewnym czasie w miarę opanowałem podstawy fotografii i zacząłem robić zdjęcia. Aby się sprawdzić zrobiłem sobie konto na instagramie i powstawiałem kilka zdjęć. Byłem miło zaskoczony iż ludziom naprawdę spodobały się moje zdjęcia, choć daleko im do ideału. Dało mi to ogromnego KOPA i zacząłem brać ze sobą aparat i pstrykać fotki. Niżej jedno z pierwszych ( fajniejszych zdjęć ).


Specyfikacja Nikon D3100

Najlepiej wydane 1700zł, kilka lat temu. Nikon D3100 z obiektywem Nikkor AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR. Lustrzanka amatorska, bardzo prosta w obsłudze z możliwością robienia zdjęć z ustawieniami auto lub manualnie. Do tego jest możliwość robienia zdjęć w formacie RAW z matrycą CMOS w formacie DX o rozdzielczości 14,2 mln pikseli. Nagrywa filmy w 1080p 24fps oraz 720p 30fps do max 10min na film. Iso 100-3200 z możliwością rozszerzenia do 12800. 11-stopniowy system autofokusa. Cztery tryby pól AF, w tym śledzenie 3D, zapewniają ostrość nawet wtedy, gdy obiekt nie znajduje się w środku kadru albo porusza się szybko. Do tego bardzo lekki i bardzo poręczny.
Jest brak możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu oraz co najbardziej mnie denerwuje to bardzo głośne wyostrzanie obrazu, co bardzo słychać w trakcie filmowania.

Czy warto kupić Nikon D3100 ?

Po kilku latach od kupna lustrzanki ( Gdy to piszę jest rok 2018 ) ona naprawdę daje radę. Robi ona naprawdę kapitalne zdjęcia z ręki, nawet wieczorem w trybie auto. Gdzie technologia poszła dużo do przodu i nikon nowym amatorskim lustrzanką daleko nie odbiega.  Do tego jest naprawdę prosta w obsłudze. Obiektyw Nikkor AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR uniwersalny i zarazem dosyć ciemny, rewelacyjnie spełnia się do wypróbowania swoich sił w takich dziedzinach jak zdjęcia portretowe, krajobrazowe, makro. Uważam że jest fajny aparat na start dla początkującego fotografa.
Najgorsze jest to iż Nikon został wycofany z produkcji. W tej chwili jedynie można go kupić od osób prywatnych.
Wracając do meritum. Czy warto kupić Nikon D3100 ? Warto jeśli macie możliwość kupić go naprawdę tanio, to kupujcie. Jeśli macie więcej pieniędzy to warto zainwestować za ok 1800zł w nowego Nikona D3400 który jest o niebo lepszy od D3100. Jeśli nie chcecie wydać takiej kwoty i macie możliwość kupna D3100 dużo taniej to kupujcie naprawdę da wam dużo frajdy.




Prześlij komentarz

0 Komentarze