Dlaczego warto zakupić TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro ?





Gdy zaczynasz swoją przygodę z fotografią najczęściej kupujemy sobie aparat z obiektywem tak zwanym kitowym który jest uniwersalnym szkłem. Ma szerokie zastosowania dzięki czemu można spróbować swoich sił prawie w każdej dziedzinie fotografii. W pewnym momencie dociera do Ciebie że chciał byś spróbować robić zdjęcia innym szkłem na przykład teleobiektywem, więc zaczynasz szukać nowego szkła lecz nie chcesz na początku za dużo inwestować w teleobiektyw i trafiasz na Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro który można kupić w przedziale 500-650zł i zastanawiasz się czy warto kupić, a ja chciał bym Cię przekonać że na początek Twojej przygody warto zakupić taki obiektyw.

To nie jest profesjonalny opis obiektywu. To jest luźna zachęta od amatora do amatora pokryta moimi własnymi przemyśleniami oraz doświadczeniem zdobytym w trakcie użytkowania tego szkła.
Zdjęcia zostały wykonane aparatem Nikon D3100, oczywiście również dostaniesz ten obiektyw w wersji dla Canona.


Dane Techniczne


Elementy aferyczneTak
FiltrTak
Kąt widzenia34.0 - 8.0
Konstrukcja  13 elementów w 9 grupach
Liczba listków przysłony 9
Makro Tak
Maksymalna przysłona 4
Maksymalne powiększenie x0.5
Mechanizm autofokusa AF
Minimalna przysłona 32
Ogniskowa [mm] 70 - 300
Średnica filtra [mm] 62
Typ Teleobiektyw
Ustawienie ostrości od [cm] 150
Waga                                               458g
Wymiary                                         76.6 x 116.5


Do czego można użyć tego obiektywu ?

Tamron z pośród 4 szkieł stał się moim ulubionym obiektywem i staram się go mieć zawsze przy sobie. Bardzo lubię go używać na mieście dzięki dość dużej ogniskowej 70-300mm mogę robić bezpiecznie zdjęcia z dalszej odległości.


Uwielbiam nim robić zdjęcia zwierzętom. Świetnie się sprawdził gdy byłem we Wrocławskim Zoo. Zrobiłem tam wiele fajnych zdjęć. Dzięki tej ogniskowej bez problemu mogłem zrobić zdjęcie zwierzakowi choć dzieliło nas dość duże ogrodzenie. Więcej zdjęć z Zoo możesz  zobaczyć tutaj.





Wielką radość sprawia mi uwiecznianie na zdjęciach zabaw mojego psa w trakcie spacerów. Szkło bardzo fajnie potrafi zamrozić obiekt. Auto Focus naprawdę daję radę wyostrzyć psa w trakcie biegu a mój pies biega bardzo szybko. Bywa że się nie uda ale nie ma rzeczy idealnych.



 To szkło możesz również wykorzystać do portretów ludzi i zwierząt. Bardzo mi się podoba w nim głębia ostrości. Tamronem można bardzo ładnie rozmazać tło.




Myślę że sprawdził by się również w zdjęciach krajobrazowych. Nie robię ich za często ale ostatnio udało mi się zrobić ciekawe zdjęcie kominów. Użyłem tu maksymalną ogniskową 300mm i wyszło całkiem znośnie.




Plusy i minusy TAMRON AF 70-300mm

Udało mi się pokazać że tym szkłem można zrobić naprawdę dobre zdjęcia. Do tego można go wykorzystać go do wielu zadań. Teraz chciał bym wypunktować jego plusy i minusy. Zacznijmy od plusów:
  • Dość duża ogniskowa
  • Wielozadaniowość
  • Dobry łapiący obiekty w ruchu autofokus
  • Ładna głębia ostrości
  • Najtańszy teleobiektyw na rynku
  • Idealny obiektyw dla amatora który zaczyna przygodę z fotografią.
Przejdźmy teraz do minusów:
  • Dość ciemny minimalna przesłona F/4-5.6
  • Minimalna odległość ostrzenia 150cm. Może niektórym osobą przeszkadzać ten fakt.
  • Nie jest dość celny (ostrość)
  • Brak stabilizacji
  • Przy 300mm jakość i ostrość obrazu spada.
  • Bardzo słabo radzi sobie przy bardzo słabym oświetleniu

Minusów jest trochę ale nie ma co się nimi przejmować. Oczywiście możesz włożyć więcej pieniędzy i kupić droższy obiektyw ale czy warto inwestować w drogi sprzęt na samym początku przygody?  Słuchaj. Brak stabilizacji można zastąpić statywem. Ciemny obiektyw to nie problem zawsze można podnieść ISO aby zdjęcie nie było ciemne oraz użyć szybszej migawki. Mam tak jak już pisałem Nikona D3100 to już jest dość stary aparat i daje sobie radę z podwyższonym ISO dając naprawdę ładne zdjęcia oraz mały szum.. Mi osobiście głośność AF nigdy nie przeszkadzała i jest dla mnie mało słyszalna. Autofokus wydawać się może wolny ale potrafi złapać ptaka w locie, bądź psa w biegu.

Makro

Jeśli chodzi o zdjęcia makro to za wiele ich nie robiłem.  Jedyne jakie mi wyszło to jest to poniżej. Jest to jedno z lepszych zdjęć jakie zrobiłem i jest właśnie zrobione Tamronem. Jestem z niego bardzo dumny. Użyłem ogniskowej 300mm, trybu makro, statywu oraz dobrze oświetliłem oko, co dało taki efekt. Jak widać da radę zrobić ładne zdjęcie makro.


Czy warto kupić ?

Uważam ten obiektyw za świetny zakup. Nie jest idealny ale za taki pieniądz nie można dużo wymagać. Warto przypomnieć że to szkło jest przeznaczone dla amatorów którzy niechcą wydać dużo pieniędzy a spróbować swoich sił z innym obiektywem. Nie jest trudny w obsłudze, trzeba do niego się po prostu przyzwyczaić i nie przejmować się minusami tylko się do nich dopasować. Używam go rok. Trochę potrzebowałem czasu ale teraz zawsze w teren idę z nim. Dzięki zmiennej ogniskowej nie muszę się zbliżać do fotografowanego obiektu oraz daje nowe możliwości do kadrowania. Bez problemu można nim zrobić zdjęcie ptaka w locie. Choć jest ciemnym szkłem wystarczy trochę podnieść ISO aby zrobić jasne ładne zdjęcie. U mnie w starym Nikonie D3100 sprawdza się bez większych szumów.
Naprawdę jeśli znudził Ci się kitowy obiektyw i chciałbyś spróbować czegoś nowego to z czystym sumieniem polecam Ci Tamrona 70-300mm F/4-5.6. Sprawi Ci wiele frajdy, zrobisz nim dużo świetnych zdjęć oraz zgarniesz wiele nowych fotograficznych doświadczeń które bardzo przydadzą Ci się w przyszłości.



Bardziej niż opisem chciałbym Cię przekonać jeszczę zdjęciami:














Prześlij komentarz

0 Komentarze