Sprawdź jeden z najtańszych oraz najjaśniejszych obiektywów


Jak znalazłem tani obiektyw do Nikona?


Długo myślałem nad kupnem nowego obiektywu. Odstraszała mnie zawsze ich cena i brak sprecyzowanego wyboru obiektywu. Lecz postanowiłem trochę zrobić jak typowy "Janusz" i wypisałem w google "tanie obiektywy do Nikon D3100" i wyskoczyło mi kilka fajnych propozycji Tamron 70-300mm, Yongnuo 50mm oraz 35mm. Zacząłem więc  przeglądać każdy obiektyw osobno. Komentarze, zdjęcie nimi zrobione, opinie oraz filmy na YT oraz cenę. Jako że jestem amatorem pomyślałem że warto będzie zacząć od taniego obiektywu a w przyszłości zainwestować w coś droższego. Wybrałem Yongnuo 50mm f/1.8 AF. Fajne szkło do portretów ale nie tylko. Bardzo ładną ma głębie ostrości. Zacząłem więc czytać opinie, były one bardzo podzielone. W pewnym momencie nawet odstraszały ale postanowiłem że poczytam tylko te pozytywne opinie oraz zobaczę recenzję na YT. Po dłuższym namyśle postanowiłem zamówić owy obiektyw i go przetestować.


Amatorski obiektyw 

Najczęściej pojawiającym się komentarz odnośnie tego szkła była że jest to najlepszy obiektyw dla początkujących oraz najtańsza alternatywa 50mm dla Nikona. Szkło kupiłem za ok 350zł oczywiście model dla Canona jest dużo tańszy a 50mm Nikona jest 2razy droższe. Yongnuo jest to mój pierwszy stało ogniskowy obiektyw o przesłonie f/1.8 gdzie byłem przyzwyczajony do mojego nikkora 18-55mm f/3.5-5.6 AF. Oczywiście mogłem sobie tym obiektywem ustawić 50mm lecz jego przesłona minimalna wynosi wtedy f/5.6 a w Yongnuo f/1.8 dzięki czemu możemy uzyskać bardzo ładną głębie ostrości oraz robić zdjęcia w słabym oświetleniu. Obiektyw jest naprawdę prosty w obsłudze.  Dla osób lubiących dokładniejszą specyfikacje pozwoliłem sobie skopiować z optyczne.pl opis tego szkła który jest poniżej:

Producent Yongnuo
Model YN 50 mm f/1.8
Typ obiektywu Standardowy stałoogniskowy
Ogniskowa 50 mm
Światłosiła f/1.8
Pole widzenia 46.8 o
Ostrość od 0.45 m
Maksymalne powiększenie 1:6.67
Maksymalna wartość przysłony 22
Liczba listków na przysłonie 7
Mechanizm autofokusa AF / MF
Konstrukcja 6 elementów / 5 grup
Rozmiar filtra 52 mm
Tryb Makro Nie
Stabilizacja Nie
Dostępne mocowania Canon EF
Nikon F
Wymiary 73 x 55 mm
Waga 120 g



Auto focus w Yongnuo 50mm

Bardzo fajne jest że ten obiektyw ma wbudowany AF dzięki któremu nie trzeba samemu ustalać ostrości, oczywiście jeśli są osoby które wolą same to robić można bez problemu wyłączyć auto focus. Minusem dla osób które robią zdjęcia z " ręki " jest taki że nie posiada stabilizacji jak np mój nikkor który ową posiada. Choć powiem Ci szczerze że tak bardzo nie odczułem tego braku stabilizacji po za tym od czego mamy statywy :). Jest dużo opinii negatywnych odnośnie AF. Ja jako amator naprawdę nie odczułem tego. Oczywiście zdarzały się sytuację w których nie łapał ostrości lecz to naprawdę nie przeszkadza po za tym za tą cenę nie można wymagać idealnego AF, bez przesady. Auto focus jest według mnie szybki, cichy i bardzo przyjemny. W wielu zdjęciach w ruchu naprawdę dał radę oczywiście nie zawsze łapał ostrość ale jak już złapał to byłem bardzo zadowolony z ostrości, jak na zdjęciach poniżej:



Mamy na pierwszym zdjęciu Olafa biegnącego za piłką a mój pies biega naprawdę szybko. Udało się zrobić ostre zdjęcie jak już skacze na swoją piłkę. Powyżej udało mi się zrobić zdjęcie samochodu który poruszał się naprawdę szybko. Jak widzisz AF bardzo dobrze sobie poradził z uwiecznieniem samochodu na zdjęciu wraz z zachowaniem ostrości obiektu, do tego świetnie została ukazana głębia ostrości.  Jak widzisz Yongnuo  50mm ma naprawdę dobry auto focus (zdjęcia były robione z "ręki") i robi naprawdę ostre zdjęcia.

Do czego może być używany obiektyw 50mm ?

Za nim kupiłem te szkło myślałem że jest ono przeznaczone tylko do portretów. Były opinie że idealny do amatorskich portretów. Tak sobie myślałem czy ja naprawdę go potrzebuje do portretów których nie robie. Powiedział "a chu.... biere go" i wiesz co ? nie żałuje. Jest to świetny amatorski obiektyw który biorę ze sobą wszędzie. Klasyczną pięćdziesiątkę można wykorzystać do masy różnych zdjęć nie tylko do portretów. Świetnie się sprawdza w robieniu zdjęć jedzeniu, różnych obiektów jak np. buty, zwierzętom, otoczeniu lub po prostu robić zdjęcia portretowe jak poniżej. Jak widzisz 50mm ma szeroką gamę zastosowań więc nie ma co go szufladkować że jest tylko do portretów. 



 Czy warto kupić Yongnuo 50mm f/1.8 AF do Nikona ?

Jeśli jesteś amatorem lub dopiero zaczynasz przygodę z fotografią i chcesz rozszerzyć swoje doświadczenie o nowe doznania związane z kupnem nowego bardzo jasnego i zarazem nie drogiego obiektywu to bardzo polecam. Tym szkłem bawię się od już kilku miesięcy i jestem strasznie zadowolony. Jest wszechstronny, lekki oraz niewielki z szybkim i dobrym AF. Przy tym jest bardzo  jasny i robi naprawdę ładne zdjęcie nic więcej jak tylko kupować.
Lecz trzeba uważać, ja po kupnie tego obiektywu już mam chęć kupić następny aby go sprawdzić i znalazłem następne które mi się podobają więc trzeba uważać.
Obiektyw był podpięty do aparatu Nikon D3100 a jeśli masz Canona to nie ma problemu również dla niego jest przeznaczony model Yongnuo 50mm.


Prześlij komentarz

0 Komentarze