Niszczycielska moc natury


 Las w Rytlu po nawałnicy z 2017

To już dwa lata od przeklętej nawałnicy która zniszczyła wiele lasów. Najbardziej chodzi mi o las w miejscowości Rytel, do której od wielu, wielu lat jeździłem na wakacje aby odpocząć od miejskiego życia, chodząc do lasu na spacery, zbierać grzyby, oglądać przepiękny las. To wszystko zostało zniszczone przez potężną moc nawałnicy jaka przeszła przez las. Gdy usłyszałem że las został całkowicie zniszczony, to nie uwierzyłem. 
Pomyślałem- przecież to nie możliwe aby wiatr mógł zniszczyć doszczętnie cały las.
Przekonałem się dopiero po tym jak dojechałem na miejsce. Faktycznie, przepiękny las został rozszarpany, widok był strasznie przygnębiający. Z niedowieszeniem patrzyłem na leżące drzewa na ziemi. Kilka dni temu z rodziną postanowiliśmy pojechać sobie do Rytla na weekend aby odpalić pierwszego grilla w tym roku. Miałem okazję zobaczyć jakie zmiany zaszły przez te 2 lata.


Jak widzisz widoki nie zachwycają. Wszędzie leżą patyki, resztki drzew, konary. Do tego dzień był pochmurny co nadawało bardzo smutny klimat temu widokowi. Pamiętam jak za młodego biegałem z moim przyjacielem po tych zielonych lasach i budowaliśmy szałasy, odkrywaliśmy nowe miejsca i spędzaliśmy całe dni na dworze. Na samej górze na zdjęciu jest po prawej stronie widać kawałek plaży na której się bawiliśmy i kąpaliśmy w kanale. Jako że na tym odcinku plaży woda była naprawdę płytka to bawiło się tam dużo dzieci. Teraz to jest tam masa patyków jak widać poniżej.


Niszczycielska moc natury jest przerażająca i dotknąć może nas i jak widać samą naturę. Nie tylko las ucierpiał ale też ludzie żyjący w tej okolicy. Słyszałem  że zaczęto sadzić nowe drzewa. Co by nie było zniszczenie tego lasu to wielka strata lecz mamy możliwość odbudować to miejsce co mnie bardzo uszczęśliwia. Patrząc w przyszłość mam nadzieje że mój syn z wnukami będą mogli się cieszyć nowym lasem i spędzać miło czas wakacje.

  

Prześlij komentarz

0 Komentarze