Jak zamrozić na zdjęciu obiekt w ruchu ?


Pies najlepszym modelem

Po serii brzydkich i smutnych dni nadeszła w końcu przepiękna i ciepła niedziela. Przez to nie mogłem wysiedzieć w domu i postanowiłem wziąć rodzinkę oraz pieska i pójść do parku. Pomyślałem że to będzie idealny moment do zrobienia Olafowi ruchomej sesji zdjęciowej. Do tego chciałem zobaczyć jak sobie poradzi AF w Yongnuo 50mm. Aby Olek biegał w wyznaczonym kierunku postanowiliśmy wziąć dwie piłki, dzięki temu będę mógł siebie ustawić gdzie chcę i pokierować psa w kierunku jakim ja chce żeby pobiegł. Wyszło naprawdę dobrze. Żona rzucała piłkę koło mnie a ja mogłem zrobić zdjęcie  przebiegającemu psu.

 
Za każdym razem gdy robiłem zdjęcie Olaf był w innej pozie, co było rewelacyjne. Zdjęcia się nie powtarzały. Dzięki zdjęciom w ruchu można zobaczyć jak  pracuje ciało psa, jak ustawia się do w czasie biegu, wszystko czego nie widać w trakcie biegu można zobaczyć na zdjęciu. Dlatego bardzo lubię robić takie zdjęcia. Te szczegóły których nie widać na co dzień oraz miny psa są bezcenne.


Mój piesek ma medal spisał się jako profesjonalny model. Latał za każdą piłką jaką mu się rzuciło. Do tego w ogóle na mnie nie zwracał uwagi. Dla niego liczyła się tylko piłka, był na niej bardzo skupiony jak widać na zdjęciach. Jestem strasznie zadowolony ze zdjęć.


Jak zamrozić obiekt w ruchu ?

Zrobienie takich zdjęć naprawdę nie jest takie trudne. Używałem obiektywu o stałej ogniskowej 50mm z przesłoną F1.8 . Aby zamrozić obiekt wystarczy ustawić wartość migawki na większy niż 1/20 i ustawić ostrość. Ja do tych zdjęć użyłem wartości 1/2500 ponieważ było bardzo jasno a nie mam do tego obiektywu filtra szarego. Dlatego musiałem zwiększyć na prawię największą wartość migawki. Dzięki temu bez problemu mogłem zamrozić obiekt na zdjęciu. Do tego jest bardzo zadowolony z AF Yongnuo ponieważ naprawdę szybko łapał ostrość i było mało zdjęć na których źle wyostrzył obraz. Naprawdę polecam ten obiektyw ponieważ spisał się na medal.
Nie ukrywam iż wymęczyłem Olka który na koniec położył się na trawie i przestał już biegać za piłką ale naprawdę warto było a zadowolenie jest po obu stronach. 
Po za tym kto powiedział że bycie psim modelem jest łatwe ?


 

 

  


Prześlij komentarz

0 Komentarze