Rosnąca siła podcastów



Czy słyszałeś kiedyś o podcastach ? Może już kiedyś wpadłeś na jakiś ? Ja od roku jestem zakochany w podcastach i bardzo chciał bym Cię tym zarazić. Zanim przejdę do osób które ciągle słucham wstępnie opowiem Ci czym jest, jakich ja twórców słucham oraz fajne aplikacje które Ci w tym pomogą.

Czym jest podcast ?

Według mnie jest to forma wywiadu w bardzo luźnej i przyjemnej atmosferze która wchodzi w rozmowę. Dzięki czemu gość czuje się swobodnie i miło. Prowadzący ma przygotowane pytania i w trakcie rozmowy luźno lawiruje między nimi. Zadaniem podcastu jest przekazanie jakiejś ważnej i ciekawej wiedzy oraz doświadczenia z różnych dziedzin. Dlatego najczęściej są zapraszani znani goście. Długość takich rozmów jest różna. Myślę że minimum to  40 minut aż do nawet 4 godzin. Osobiście nie ma to dla mnie znaczenia jeśli podcast jest dobry.
Podcast może być prowadzony przez jedną osobę lub więcej. Typowe podcasty mają dwie osoby. Prowadzący oraz gość. Taka forma jest o niebo ciekawsza i intymna niż typowe wywiady bądź prelekcje czy wykłady. Gość oraz prowadzący nie są skrepowani ponieważ rozmowy najszczęśniejszej są wykonywane w domowym studiu lub ustronnym miejscu. Do tego i najważniejsze... są one DARMOWE.

Od czego zacząć ?

W podcastach jest to świetne że potrzebujesz  urządzenie które jest podłączone do internetu na przykład laptop, komputer stacjonarny, tablet bądź telefon oraz słuchawki. Początki są trudne. Sam miałem wielki problem od jakiego podcastu zacząć, jaką wybrać tematykę, jakiego twórce wybrać. Teraz jest naprawdę olbrzymi wybór polskich oraz zagranicznych audycji. 
Za przygodę z podcastami mogę podziękować Krzysztofowi Gonciarzowi ponieważ przez oglądanie jego daily vlog'ów trafiłem na odcinek w którym poszedł na rozmowę do znanego blogera Michała Szafrańskiego. Ich rozmowa trwała ok 2 godzin. Zacząłem słuchać następnych wywiadów Michała i tak zaczęła się moja przygoda.
Przedstawie Ci moich 5 twórców których słucham:

Bardzo ciekawy podcast w tematyce biznesowej i nie tylko. Zaprasza interesujących gości z wielki bagażem doświadczenia życiowego oraz biznesowego którym się chętnie dzielą.
Byli u niego na przykład Krzysztof Gonciarz który opowiadał o swojej działalności na YT oraz firmie Tofu Media w Japonii. Również można usłyszeć rozmowę z Michałem Sadowskim z Brand24 firmy wartej kilka milionów złotych który opowiada jak udało mu się rozkręcić swój biznes, ile to ciężkiej pracy kosztowało aby stworzyć firmę. Kolejnym fantastycznym gościem był Karol z "Busem przez świat" który opowiada o tym jak wyglądał jego przygoda z podróżowaniem oraz jak to się stało że zaczął na tym zarabiać. Bardzo polecam ten podcast

Niesamowity podcast który nabiera z niezwykłą prędkością coraz to większej popularności. 
Rocka chyba każdy kojarzy lecz krótko go przedstawię. Remigiusz Maciaszek youtuber, streamer znany pod starym nickiem RockAlone2k, teraz po prostu Rock lub Remigiusz Maciaszek. Niesamowita osobowość, charyzma oraz wiedza ogólna i z gier komputerowych daj mu średnio tysiąc oglądających go widzów gdy streamuje.
Borys Nieśpielak fotograf, twórca i reżyser






Prześlij komentarz

0 Komentarze