Wolny jak ptak


Od poniedziałku 20/04/2020 rząd złagodził obostrzenia odnośnie epidemii dając możliwość wyjścia na spacer bez obawy złapania wysokiego mandatu. Również zniesiono zakaz wstępu do lasów oraz plaż. Pomyślałem że to jest ten moment w którym wyjdę w końcu porobić zdjęcia na dworze w ramach spaceru. Nie poszedłem nigdzie daleko. Wyszedłem na plac przed moim blokiem.


Postanowiłem wziąć Tamrona 70-300mm ponieważ była przepiękna pogoda oraz dobre światło. Do tego wyjąłem rower syna aby mógł trochę poruszać się na dworze. Miło było wyjść z aparatem. Pierwsze co mnie urzekło to ćwierkanie ptaków, było ich dość dużo na drzewach. Postanowiłem spróbować porobić im zdjęcia. Nie znam się na ptakach ale to były chyba wróbelki, małe i strasznie szybkie. Dobre wyzwanie aby uwiecznić takiego małego ptaszka na zdjęciu.


Na początku musiałem przygotować aparat do zdjęć . Jako że ptaszki szybko się przemieszczają na drzewach a ten obiektyw nie zawsze dobrze ostrzy postanowiłem ustawić prędkość migawki na 1/400sec oraz ISO na 200 aby mieć ładne, ostre zdjęcie bez większych szumów.


Skoro już wszystko przygotowane to czas na poszukiwania. Nie powiem że gdy podchodziłem do jakiegokolwiek drzewa jak na złość przelatywały na kolejne. Łaziłem od drzewa do drzewa wpatrzony w koronę drzew. Całe szczęście nie wdepnąłem w psią kopę ani nie zderzyłem się z kimś.


Po jakimś czasie małe demony prędkości chyba się zmęczyły i osiadły na drzewie. Dobrze się trafiło ponieważ te drzewa nie były wysokie dzięki czemu maksymalna ogniskowa 300mm wystarczyła aby zrobić zdjęcie. Po pierwszych kilku zdjęciach wpadłem euforie. Wpadło kilka fajnych zdjęć. Poszedłem więc dalej od drzewa do drzewa.


Krążyłem aż trafiłem na grubego gołębia ogrzewającego się na słonku. Przypominał takiego grubego  siedzącego i opalającego się na balkonie Janusza hehe. Nie mogłem się powstrzymać i strzeliłem mu kilka fotek. Jestem bardzo zadowolony z tych zdjęć oraz Tamrona. Jest jednym, jak nie jedynym najtańszym teleobiektywem na rynku. Dlatego nie wymagam od niego za dużo, lecz staram się dopasować do jego mocnych stron. Nie jest łatwy w użyciu ale robienie nim zdjęć sprawa mi wielką radość. Przez to jestem jeszcze bardziej zadowolony ze zdjęć. Są dobrej jakości, obiekty są ostre i wyraźne co mnie bardzo cieszy. Oczywiście że z można było to zrobić je jeszcze lepiej używając do tych zdjęć statywu ale wyszło że wszystkie zdjęcia zrobiłem z ręki. 
Dlatego nie długo znów wyruszam na fotograficzny spacer ! Do zobaczenia.



Prześlij komentarz

0 Komentarze