Nie liczy się sprzęt, tylko miłość



Zanim postanowiłem wgłębić się w fotografię, w mojej głowie pozostawała opinia iż fotografia jest naprawdę droga i się nie opłaca tym bawić. Obiektywy są droższe od samych aparatów a żeby zrobić dobre zdjęcia trzeba mieć naprawdę dobry aparat. Przez to uprzedzenie moja przygoda z fotografią znacznie się opóźniła

9 lat temu za swoje pierwsze pieniądze zarobione w McDonald zakupiłem lustrzankę Nikona D3100 z obiektywem Nikkor 18-55 za 1700zł. Kupiłem ją z myślą o nagrywaniu filmów skateboard ponieważ to było moją pasją nr 1. W ogóle nie zrobiłem research'u i kupiłem tą która mi się najbardziej podobała. Nagrałem nim parę niezłych filmików jak na przykład ten poniżej.



Bardzo mi się ten montaż podoba i lubię do niego wracać choć jest bardzo amatorski. Po pewnym czasie zmieniłem pracę, założyłem rodzinę oraz zamieszkałem na swoim. Czas na deskorolkę drastycznie się skurczył, wręcz zanikł. W tamtym czasie zaczęły się pojawiać daily vlogi. Tak trafiłem na Krzysztofa Gonciarza oraz na Casey Neistat którzy zarazili mnie miłością do vlogów. Chciałem również jak oni zacząć vlogować. Miałem dobry sprzęt, umiałem spoko nawet montować (na yt jest masę prostych poradników jak szybko i fajnie montować vlogi) lecz jak nagrywałem nie umiałem przekazać czegoś sensownego. Nie chciałem wrzucać w YT "gówna" więc to porzuciłem.

W pewnym momencie mój kumpel zaczął przygodę z fotografią. Zakupił dobry sprzęt i był naprawdę dobrze przygotowany merytorycznie. Robił naprawdę świetne zdjęcia!!! Raz napisał czy nie chciał bym z nim pojechać porobić zdjęć. Wziąłem swojego Nikona który był już tak świetny jak kiedyś. Dużo rozmawialiśmy na temat fotografii. Kumpel powiedział mi słowa który do dziś mi zapadły w głowię: "Nie liczy się sprzęt tylko chęci i umiejętności" Nie musisz mieć aparat za 10 tyś zł ani obiektywu za 5 tyś aby zrobić dobre zdjęcie. Później pokazał mi zdjęcia wykonane Nikonem D3100 oraz otworzył mi oczy na robienie zdjęć w formacie RAW co zmieniło moje życie. Od tego momentu zacząłem interesować fotografią i poszerzać swoją wiedzę. Dzisiaj nie raz słyszę że zrobiłem super zdjęcie i pytają jakim aparatem i obiektywem. Mówię że starym Nikonem który nie jest już produkowany. Dodaje do tego że staram się wyciągnąć z aparatu i zdjęcia 200% ich potencjału. Cały czas używam Nikona D3100 który jest świetnym aparatem, daje mi wiele frajdy oraz robi wspaniałe zdjęcia. Wiem że muszę się jeszcze wiele nauczyć bo z tego aparatu można jeszcze dużo wycisnąć. Miłość do fotografii daje mi tak zwanego "POWERA" i choć nie zawsze mi wychodzą zdjęcia to się nie poddaję i prę przed siebie. Dlatego jeśli chcesz zacząć swoją przygodę z fotografią nie ma co się zniechęcać dużymi kosztami aparatów czy obiektywów. Najczęściej dobry aparat nosisz w kieszeni. W dzisiejszych czasach smartphony posiadają rewelacyjne aparaty którymi można zrobić świetne zdjęcia. Wyjmij więc ten aparat i rób zdjęcia, spełniaj się i rozwijaj. Nie myśl że nie masz szansy zrobić dobrego zdjęcia, bo prawda jest inna !

Prześlij komentarz

0 Komentarze