Wypróbuj 4 proste sposoby aby Twoje zdjęcia były ostrzejsze


1.Statyw

Gdy robimy zdjęcia to bardzo nam zależy na ostrości, aby detale były dobrze widoczne. Zdarza się tak że jednak wydaję się nam iż mamy dobrzy wyostrzony obiekt a po zrobieniu zdjęcia jest lekko rozmazany lub całkowicie niewyraźny. Powodem są drgania wywołane przez naszą rękę które powodują że nasz obrazek nie jest tak ostry jak byśmy chcieli w końcowym efekcie. Możemy być pewni że ręce nam się nie trzęsą ale wystarczy najmniejsze drganie aby rozmyć obraz. Dlatego z pomocą przychodzi nam nie zawodny statyw. Jest strasznie pomocnym narzędziem w fotografii. Wielu fotografów bez niego się nie rusza. Mówię o tych najtańszych, najzwyklejszych statywach. Po rozstawieniu i przytwierdzeniu aparatu nasza ręka nie sprawi już problemu przy zdjęciach lecz pojawia się kolejny problem gdy mam już ustawioną ostrość i robimy zdjęcie guzikiem to przez naciśniecie spustu pojawiają się drgania... ale nie przejmuj się na to jest też rozwiązanie.

2.Wężyki spustowe

Wężyk spustowy to bardzo fajne, nie drogie urządzenie dzięki któremu możemy zrobić zdjęcie na odległość. Dzięki temu nie trzeba naciskać spustu na aparacie lecz przez urządzenie dzięki czemu nie wywoła się nie potrzebnych drgań. Takie wężyki można kupić już od 20 zł w internecie. Są różne rodzaje tych urządzeń. Ja mam taki ale z wbudowanym interwałem, dzięki któremu mogę tworzyć timelapse. Do tego są również bez kabla na bluetootha ale tylko te nowsze aparty które posiadają bluetooth. Jeśli jednak nie chcesz wydawać pieniędzy to jest też fajny inny sposób a mianowicie...

3.Samowyzwalacz

Samowyzwalacz daje nam możliwość ustawienia czasu za ile dokona się zdjęcie. Ja przed kupieniem wężyka cały czas używałem samowyzwalacza gdyż działa podobnie jak wężyk, aparat robi sam zdjęcie bez naszego dotyku co nie wywołuje drgań. Osobiście gdy używałem tej opcji to zawsze ustawiałem na 10s aby wszystkie drgania po dotykaniu i ustawianiu aparatu opadły. Bardzo polecam tą opcję dla tych których nie chcą dokupować dodatkowego sprzętu.

4. Live View

Live View czyli podgląd na żywo ale co on ma do ostrości zdjęć ? Ano coś ma. Po pierwsze dzięki podglądowi możemy przybliżyć obraz danego obiektu i sprawdzić czy rzeczywiście dobrze wyostrzyliśmy obiekt i dokonać korekty. Po drugie w trakcie kiedy robimy zdjęcia bez podglądu lustro się rusza które również tworzy drgania a gdy włączymy podgląd na żywo lustro automatycznie się blokuję dzięki czemu niwelujemy kolejne niepotrzebne drgania które psują nam ostrość zdjęcia.

Prześlij komentarz

0 Komentarze