Dobry obiekty na początek przygody z fotografią


AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR

Obiektyw firmy Nikon dodawany bardzo często do aparatów. Jest szkłem zmiennoogniskowy dzięki czemu możemy go używać w różnych warunkach. 18mm z szerokim kątem widzenia można poćwiczyć fotografie krajobrazową a 50mm można zrobić kilka fajnych  portretów. Obiektyw jest dosyć ciemny gdyż minimalna przesłona przy 18mm to f/3.5 a przy 55mm to f/5.6 lecz nikon dodał coś co pomoże w robieniu zdjęć z "ręki"


Mianowicie chodzi tutaj o system redukcji drgań VR. Który naprawdę się przydaję jeśli nie masz przy sobie statywu. Do tego ma dość dobry AF. Zdarza się że nie złapie ostrości ale to naprawdę rzadko. Od wielu lat się tym obiektywem bawię, bardzo przydaję się na wyjazdach na wakacje ponieważ dawał mi możliwość zmiany ogniskowej dzięki czemu mogłem robić zdjęcia krajobrazowe i portretowe z rozmazanym ładnie tle w każdym momencie. Uważam że robi naprawdę  dobre zdjęcia i każdy kto zaczyna powinien się z tym obiektywem zapoznać ponieważ wiele od niego można się nauczyć. Dużo frajdy sprawiało mi próby zdjęć marko, portretów czy krajobrazów. Naprawdę przez ten czas wiele się nauczyłem i odkryłem jakie lubię robić zdjęcia oraz  jaki następny obiektyw będę chciał kupić. Oczywiście z biegiem czasu przestanie Ci być potrzebny ponieważ odkryjesz jakie zdjęcia najbardziej sprawiają Ci frajdę i kupisz sobie nowe szkła pod Twoje zainteresowanie. lecz gdy będziesz patrzył na niego to wspomnienia z nim związane będą bardzo pozytywne. Tak na koniec dodam iż Canon również dodaje o podobnej ogniskowej obiektyw do swoich apartów.
Jeśli jesteś ciekaw jak zdjęcia wyglądają robione tym obiektywem to zapraszam Cię na mój instargram.


Prześlij komentarz

0 Komentarze