Jak w prosty sposób zrobić zdjęcie w ruchu ?


Zdjęcie w ruchu

Odkąd zacząłem się bawić fotografią to zawsze chciał móc zrobić zdjęcie obiektu w ruchu. Mianowicie  obiekt jest ostry a obszar wokół jest rozmyty który daję wrażenie iż obiekt się porusza. Bardzo podobają mi się takie zdjęcia. Oczywiście nie musi tu być samochód, może to być człowiek, pociąg, pies, wszystko co się porusza. Postanowiłem zrobić takie zdjęcie. Jako króliki doświadczalne wziąłem sobie samochody ponieważ dużo ich jeździ więc nie było problemu jak by mi zdjęcie nie wyszło. Zabrałem ze sobą mojego Nikona d3100 oraz obiektyw Yongnuo 50mm f1.8 i poszedłem do najbliższej drogi i czekałem na samochody.


Od czego zacząć ?

Najpierw trzeba wybrać miejsce takie w którym nikt Cię nie potrąci, bezpieczeństwo przede wszystkim. Ustawiam przesłonę na jak najniższą aby dostać jak najlepszą głębie ostrości, włączamy tryb manual i ustawiam szybkość migawki  między 1/20 a 1/40, ja użyłem 1/40. Jeśli masz słaby Auto Focus to warto już sobie ustawić pole ostrości na którym będzie przejeżdżał samochód. Jak już wszystko mamy ustalone to czekamy samochód. Gdy będzie do nas podjeżdżał celujemy w niego nasz obiektyw i równo z jego prędkością przesuwamy aparat w tym samym kierunku co jadący samochód  i robimy zdjęcie bądź serię zdjęć ( ja osobiście robiłem serie zdjęć i wybrałem najlepsze). Tak na próbach i błędach udało mi się strzelić kilka fajnych zdjęć jak widzisz powyżej.


To już wszystko

Jak widzisz to nie jest takie trudne, trzeba trochę poćwiczyć ale efekt jest naprawdę świetny. Prosty sposób który urozmaica naszą fotografię. Mam nadzieję że zwiększyłem Twój repertuar i ten mini poradnik Ci się przyda, więc bierz swój aparat i leć rób zdjęcia ! POWODZENIA !

Prześlij komentarz

0 Komentarze